Oddział rehabilitacji

18 kwietnia 2017

Nasz ośrodek świadczy usługi rehabilitacji stacjonarnej wobec pacjentów, którzy ze względu na kontynuację leczenia wymagają kompleksowych świadczeń kinezaterapeutycznych oraz całodobowego nadzoru pielęgnacyjnego.

REHABILITACJA PO PRZEBYCIU COVID-19

Dla wielu COVID-19 jest zwykłym przeziębieniem, czymś zupełnie niegroźnym, jakimś spiskiem, wymysłem mediów. Niestety, każdego dnia osób chorych przybywa, co jednoznacznie potwierdza jego istnienie. W znacznej większości przechodzimy go w sposób łagodny. Istnieje jednak grupa osób, które przeszły go bardzo ciężko i wciąż zmagają się z jego następstwami.

Powikłania, które pozostawia po sobie koronawirus to między innymi:

• chroniczne zmęczenie
  • trudności w oddychaniu
  • duszności
  • kaszel
  • pogorszenie się ogólnej sprawności
  • osłabienie
  • bóle mięśni, stawów.

Osoby, które cierpią z powodu powikłań nie powinny ich bagatelizować , gdyż nie tylko negatywnie wpływają na nasze zdrowie, ale też pogarszają komfort życia.

Klinika Seniora gwarantuje Państwu:

• ćwiczenia mięśni oddechowych, które pogłębiają oddech i wzmacniają mięśnie
  • oklepywanie i pomoc w usuwaniu zalegania wydzieliny w drogach oddechowych
  • ćwiczenia na rowerze stacjonarnym
  • ćwiczenia przy drabinkach gimnastycznych i na matach
  • trening równowagi
  • ćwiczenia przy pomocy kabiny UGUL

W przypadku osób leżących po przebyciu koronawirusa, fizjoterapia jest ustalana indywidualnie dla każdego Pacjenta, tak aby w możliwie krótkim czasie powrócić do sił sprzed zakażenia.

reha1

Zajmujemy się rehabilitacją osób ze:

• Schorzeniami ortopedycznymi ( Po endoprotezoplastykach, amputacjach, stanach po artroskopii, rekonstrukcjach, uszkodzeniach wiązadeł czy łąkotek)
  • Schorzeniami neurologicznymi ( Porażenia, niedowłady poudarowe, stwardnienie rozsiane, MPD, uszkodzenia nerwów obwodowych, dystrofia mięśniowa, Parkinson)
  • Po urazach. ( komunikacyjnych wielonarządowych, skomplikowanych złamaniach leczonych operacyjnie)
  • Chorobami przewlekłymi, które wymagają działań rehabilitacyjno-terapeutycznych, edukacyjno-profilaktycznych i diagnostycznych. np. choroba reumaidalna

Nasz zespół pracuje w oparciu o metody terapeutyczne:

• Terapia tkanek miękkich
  • PUF, Mc Kenzie, Terapia Manualna
  • Terapia punktów spustowych
  • Kinesiotaping
  • Masaż leczniczy ( sportowy, głęboki, drenaż limfatyczny, refleksoterapia, relaksacyjny, centrafugowy.

Nowy oddział rehabilitacyjny !!!

Są już dostępne miejsca na nowym oddziale rehabilitacyjnym dla osób które chcą jak najszybciej odzyskać sprawność po wszelkiego rodzaju urazach, hospitalizacji, amputacjach, udarach, złamaniach a nie są obarczone dodatkowo chorobą alzheimera, parkinsonem lub demencją. Pozwala nam to zapewnić jeszcze lepszy komfort dla naszych podopiecznych. Wszystkie dostępne w tej chwili pokoje na nowym oddziale są wyposażone w telewizor, do dyspozycji naszych podopiecznych jest duża świetlica w której mogą swobodnie spędzać czas w towarzystwie innych pensjonariuszy, łazienki są całkowicie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Całość bez barier architektonicznych.